מועדוני צרכנות – האם זה באמת משתלם כמו שכולם אומרים? 

ניווט מהיר

אם אתם אוהבים לבלות, לצרוך תרבות ולעשות קניות בוודאי ניסיתם לא פעם למצוא מבצעים משתלמים. כיום קיימים מגוון מועדוני צרכנות המציעים לחברים בהם הטבות אטרקטיביות לשלל תחומים כמו הצגות, מופעים, אטרקציות לילדים, גיפט קארדים לחנויות, מסעדות ועוד. אם יש ברשותכם כרטיס אשראי, אם אתם אנשי קבע, או מורים ועוד שלל תחומים נוספים אתם כנראה זכאים לאיזשהי הטבה באחד מהתחומים.

האם רישום למועדוני צרכנות זה באמת משתלם?

אז שאלת השאלות היא האם הרישום למועדון צרכנות הוא אכן משתלם. ובכן, זה תלוי במודל העסקי של אותו המועדון ועד כמה אתם מנצלים אותו. אם לדוגמה, אתם משלמים בכל חודש על מנוי עבור מפעל הפיס, אתם בטח שואפים לזכות בפרס הגדול. אבל אם על הדרך תדעו לבדוק ולעקוב תגלו שבמקרה של מפעל הפיס הטבות הן חלק מהעניין. מי שמנוי למועדון שלהם יכול לקבל הטבות למגוון תחומים, מה שלפעמים הופך את המנוי ליותר משתלם. לא משתלם כמובן כמו לזכות בפיס, אבל משתלם. ישנם מועדונים של כרטיסי אשראי שמעניקים הנחות קבועות בקנייה, או אחוזים שמתקבלים כנקודות לקניות הבאות. זה לרוב מעודד את המשתמשים בכרטיס האשראי לעשות שימוש חוזר בחנויות ספציפיות. השאלה אם אתם יודעים כמה אתם משלמים עבור דמי הכרטיס שלכם ועד כמה זה חוסך לכם.

למה בכלל יש מועדון צרכנות?

מועדון צרכנות מאפשר לקבוצה גדולה של לקוחות פוטנציאליים להיות כוח קנייה לשירות או מוצר מסוים. עבור העסק, מועדון צרכנות מאפשר ללמוד על הקהל והלקוחות הרשומות לאותו מועדון את הרגלי הקנייה שלהם. זה מאפשר גם תקשורת של העסק מול הרשומים למועדון ובך שומר על מערכת יחסים קרובה.

איך מועדוני צרכנות יכולים לעזור לכם ומתי ממש לא כדאי להצטרף אליהם?

בעיקרון, יש כמה הטבות שכן נחשבות למאוד משתלמות. למשל, מועדוני צרכנות שמעניקים כסף חזרה על כל שנייה שלנו נחשבים למשתלמים, בעיקר אם מדובר במועדונים שמשרתים אתכם בקניות שלכם לאורך זמן. בנוסף, מועדונים שצוברים עבורכם נקודות על כל קניה שאתם עושים ואז בקניה הבאות תוכלו לעשות שימוש בנקודות האלה, במקום כסף. יחד עם זאת בואו לא נשכח שהמטרה של אותם מועדונים היא בעצם לגרום לכם לקנות כמה שיותר ולבזבז את הכסף שלכם ולכן אם מדובר במועדונים שאתם לא באמת מתכוונים לעשות בהם שימוש, או כאלה שלא באמת משרתים אתכם באופן כזה או אחר, מומלץ שלא להצטרף אליהם, אלא לבצע קנייה חד פעמית ולשכוח מהם. בנוסף, אם יש לכם כבר הרבה מועדונים ואתם לא באמת זוכרים למה הצטרפתם בעבר, זה הזמן לעשות סדר בבלאגן ולהכין סוג של רשימה של כל המועדונים שיש לכם.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: