במדינת ישראל יש מיליוני נהגים על הכביש. נהיגה ברכב פרטי, או בכל רכב שקיים, היא נהיגה אשר תלויה בהוצאה של רישיון נהיגה תקף ותקין. אולם, אנשים רבים מתבקשים לעבור במקרים מסומים בדיקת כשירות רפואית לנהיגה. מה אומרת הבדיקה? מי אחראי על בדיקה זו? מה עשויות להיות ההשלכות השונות של הבדיקה על רשיון הנהיגה שלנו? ועם מי כדאי לנו להתייעץ במקרים כאלה? כל זאת ועוד, תוכלו למצוא בשורות הקרובות אשר מובאות כאן לידכם. קריה נעימה!
איך נדע שאנחנו מוזמנים לבדיקת כשירות רפואית לנהיגה?
בראש ובראשונה, בדיקת כשירות רפואית לנהיגה היא בדיקה אשר כל מי שמעוניין להוציא רישיון נהיגה ציבורית, או לחלופין רישיון נהיגה לכלי רכב כבדים, חייב לעשות. בדרך כלל, זימון לבדיקה זו נקבל באמצעות משלוח אלינו בדואר. בנוסף, בדיקת כשירות רפואית לנהיגה, היא בדיקה שעשויה להידרש לביצוע במקרים שבהם משרד התחבורה חושד כי אדם מסוים כבר לא מחזיק בכשירות רפואית לנהיגה, על אף העובדה שהוא מחזיק ברישיון נהיגה תקף ותקין. תוכלו למצוא מידע נוסף על סוגים של בדיקות כשירות רפואית לנהיגה בכתובת האינטרנט הבאה – taaburalaw.co.il
האם כדאי לנו להתכונן לפני הבדיקה?
בדומה לכל מבחן שקיים, חשוב מאוד לדעת ולהבין בפני מה אנחנו עומדים, על מנת שלא יהיו הפתעות מיוחדות בזמן הבדיקה עצמה. כאשר תדעו מה עומד לבוא, ולמה כדאי לצפות, תוכלו לגשת לבדיקה עם ראש שקט ורגוע הרבה יותר. למעשה, אם תגיעו מוכנים, ותתייעצו עם גורמים שמבינים בתחום, לדוגמת עורך דין תעבורה מקצועי ואמין, תוכלו למעשה להקטין את הסיכוי שתאבדו את רישיון הנהיגה שלכם.
ובכל זאת, מדוע חשוב שנהיה כשירים לנהוג ונהיה הוגנים גם עם עצמנו וגם עם החוק
יש לא מעט סיבות בגינן נהגים צריכים להוריד את רכבבם מהכביש ולא לנהוג יותר. אצל חלק מהנהגים מדובר בסיבות רפואיות. למשל, אנשים שלא רואים כמו שצריך, לא שומעים כמו שצריך, לא מסוגלים להחזיק את ההגה בצורה שבה הוא אמור להיות מוחזק ולהגיב לסיטואציות בצורה מהירה ואינטואטיבית, לא יכולים לעלות על ההגה. אנשים שנוטלים תרופות באופן קבוע, אנשים הסובלים ממחלה כרונית כזו או אחרת, גם אנשים אלה לא יכולים לנהוג. בנוסף, אנשים שנוטלים סמים באופן קבוע, בין אם לצורכי הנאה, בין אם מסיבות של התמכרות ובין אם כחלק בלתי נפרד מטיפול רפואי, חייבים להיות מספיק הוגנים כדי ולא לנהוג. גם אנשים מבוגרים שלא נוהגים כתמול שלשום, לא צריכים לנהוג. הכי חשוב זה הבטיחות של הנהגים, הבטיחות של הנהגים האחרים שעולים על כביש, של הרוכבים – רוכבי האופניים ורוכבי הקטנועים והאופנעים וכמובן הבטיחות של הולכי הרגל.